Minőségirányítás és minőségbiztosítás
A vevői igények és elvárások, valamint a folyamatosan változó versenykörnyezet egyaránt arra ösztönzik a szervezeteket, hogy folyamatosan fejlesszék termékeiket, szolgáltatásaikat és belső folyamataikat.
A minőségpolitika, a minőségcélok megfogalmazása, valamint a minőségirányítási rendszerek bevezetése megfelelő szervezeti keretet adhat a folyamatos fejlesztés célkitűzéseinek.
A minőségcélok megadják a szervezet működésének fő irányait, a kívánt eredményeket, és az ezek elérésével szemben támasztott követelményeket. A minőségirányítás egyúttal arra is ösztönzi a vállalatokat, hogy rendszeresen felülvizsgálják a vevői követelményeket, meghatározzák, fejlesszék és szabályozzák azon folyamataikat, melyek hozzájárulnak a vevői érték előállításához. A folyamatos fejlesztés iránti elkötelezettség azonosítja a szervezet erős és gyenge pontjait, fokozza a szervezet alapképességébe (core competence) és erőforrásaiba fektetett bizalmát, valamint növeli a vevők, illetve más belső és külső érintettek elégedettségét.
- erősödik a vevői bizalom, a vevőközpontú szemlélet
- a szervezet által előállított termékek és szolgáltatások színvonala folyamatosan javul
- hatékonyabbá válik a szervezeti kommunikáció
- minőségközpontú szervezeti kultúra alakul ki
- megvalósul a folyamatok felülvizsgálata, kontrollja és folyamatos fejlesztése (PDCA-ciklusok)
- részletes folyamatdokumentáció kerül kialakításra
- a szervezeti keretek és a felelősségi körök meghatározásra kerülnek
Minőségirányítási, minőségbiztosítási tanácsadási projektjeink során támogatjuk
- a vevők és más, belső-külső érintettek igényeinek pontos felmérését, meghatározását
- a szervezet minőségcéljainak pontos megfogalmazását
- a minőségcélok eléréséhez szükséges akcióterv és folyamatok kidolgozását
- a szükséges erőforrások kijelölését és biztosítását
- a felelősök, felelősségi körök azonosítását
- a minőségcélok teljesülésének és az alkalmazott folyamatok eredményességének mérését
- az alkalmazott gyakorlatok folyamatos továbbfejlesztését
Cégünk sokéves tapasztalattal és szakértelemmel rendelkezik a felnőttképzési minőségbiztosítás területén. Tanácsadási projektjeink során támogatjuk a hozzánk forduló képzési szolgáltatókat engedélyeztetési eljárásaik lefolytatásában, a szabályozott működést segítő minőségcélok és mérőszámok meghatározásában, valamint a szervezeti minőségpolitika, stratégia és minőségbiztosítási keretrendszerek kialakításában.
Minőségbiztosítási tevékenységünk magába foglalja továbbá a képzési programok és tananyagok tervezésével és engedélyeztetésével kapcsolatos eljárások lebonyolításának támogatását, továbbá az erőforrások, személyi-tárgyi feltételek biztosításával, valamint a képzésben résztvevők elégedettségmérésével, visszacsatolásával kapcsolatos folyamatok fejlesztését egyaránt.
Kíváncsi, vállalatát miként támogathatjuk minőségirányítási rendszerének kialakításában?
Kérje ajánlatunkat minőségirányítási és minőségbiztosítási tanácsadás szolgáltatásunkra!